Poklidný spánek – Návod na jeho příjemný průběh

Mladá dívka si užívá poklidný spánek v posteli.

Věděli jste o tom, že pro 80 % lidí je poklidný spánek tou nejpříjemnější činností? A není se čemu divit. Vždyť právě při této aktivitě lidé nabírají nejvíce životních sil. Jak těch fyzických, tak těch psychických. Možná právě z tohoto důvodu byste měli o spánku zjistit co možná nejvíce přínosných informací.

  • Co Vás nejvíce utahá?
  • Kdy se spánku věnovat?
  • Základ dobrého spaní.

Nepřehánějte to s odpoledním spánkem

Spousta z Vás si určitě rádo dá svých oblíbených „dvacet“ po obědě nebo odpoledne po práci. Taková pauzička není určitě na škodu a spoustu lidí nakopne tím správným směrem. Jestliže však chcete mít poklidný spánek také večer, neměla by délka tohoto krátkého odpočinku přesáhnout jednu hodinu. Pokud budete spát déle, večer může nastat problém s usínáním.

Poklidný spánek v několika bodech

Nyní se pojďme podívat na ostatní důležité věci související s poklidným spánkem. Za zmínku stojí jedno. Náročnější fyzická aktivita je určitě dobrým předpokladem pro rychlé a bezproblémové usínání. O dalších tipech se dočtete v následujících otázkách a odpovědích.

Jak je to s jídlem před spaním?

Před ulehnutím do postele se snažte delší dobu nejíst. Určitě se vyhněte těžko stravitelným jídlům, která budou zatěžovat Váš organismus. Tím pádem budete mít slabé spaní a nevyspíte se.

Jak je to s pitím před spaním?

Ani s ním to moc nepřehánějte, jinak budete mít v noci potřebu chodit na toaletu. Určitě napomeňte na kofein, který v noci bude mít spíše opačný efekt nežli poklidný spánek.

Čeho se vyvarovat před spaním?

Dalším tipem je absence alkoholu a cigaret. Po konzumování těchto látek budete hůře spát a mnohdy se Vám bude i špatně usínat.

Škodí koukání do mobilu před spaním?

Ano. Snažte se delší dobu před spánkem oprostit od podobných technologií, jakými jsou telefony, notebooky a televize. Raději si přečtěte knížku.

Je vhodné užívat léky na spaní?

Pokud to jde, vrhněte se spíše na výše uvedená doporučení. Dlouhodobé užívání žádných léků není ideální.